Bygningsmæssige tilpasninger.

 Palazete de Calzulas er i fuld drift frem til overtagelsen d. 1. december. Kunderne er arrangører af større events, bryllupper og familiefester. Lukkede arrangementer typisk over 2-4 dage med overnattende gæster.

Dette har den væsentlige betydning for os, at tingene holdes vedlige, haven ordnes og så videre. Der er ikke åbent som hotel med overnattende gæster. Et andet forhold er, at vi ikke overtager en masse personale og en lang række tilknyttede forpligtelser. Aktuelt indkøbes assistancer og services ad hoc til hvert enkelt arrangement.

Der skal kun gennemføres få og relativt enkle bygningsmæssige tilpasninger. Dette starter ved overtagelsen og forventes at foregå vinteren og foråret 2023. Omfanget og generne herved er beskedne. Tilpasningerne vil foregå samtidig med, at vi aktionærer tager stedet i brug.

Listen over planlagte tiltag er dynamisk og indeholder foreløbig:

  • Installering af aircondition i alle værelser
  • Kapaciteten i elforsyningen tilpasses til øget brug af aircon
  • Nuværende kontor/stue i portnerbolig sammenlægges til alrum/spisestue
  • Eksisterende køkkener ude og inde tilpasses til at flere kan lave mad samtidigt
  • Tagene gennemgås for knækkede munkesten, begroning fjernes
  • Vinduer, skodder og udvendigt træværk males
  • Tagrender gennemgås
  • Depotskabe til alle aktionærer opstilles
  • Halvtagene ved udekøkkener og terrasser gennemgås
  • Ny pool anlægges i tidligere vanddepotgrav
  • Elforsyning/halvtag til opladning af cykler
  • Installation af vandfilter så vandet kan drikkes
  • Belægning på tennisbanen renoveres, paddeltennis overvejes

Interiørmæssige tilpasninger:

  • Udskiftning madrasser, linned og håndklæder til ”dansk sædvane og standard”
  • Minikøleskabe opstilles i alle værelser
  • Arbejdsbord i alle værelser
  • Gennemgang af eksisterende møblement, delvist udskiftning/ombetrækning
  • Renovering af havemøbler, liggestole, parasoller og supplerende nyindkøb
  • Gennemgang af udsmykning ude og inde
  • Gennemgang af belysning ude og inde
  • Indkøb af el-cykler, yogamåtter, højskolesangbøger
  • Gennemgang af køkkenudstyr
  • Gennemgang af udstyr til effektiv rengøring
  • Eksisterende legehus til børn renoveres

Organisering og økonomi.

Sommeren og efteråret nedsætter bestyrelsen et såkaldt ”Bygningsudvalg” og et ”Interiør og Designudvalg” – interesserede aktionærer med interesse og kompetencer indenfor de to områder kan melde sig hertil. Udvalgene nedsættes af bestyrelsen og arbejder i opdrag for bestyrelsen.

Udvalgene bliver omdrejningspunkt for de bygningsmæssige og interiørmæssige tilpasninger.

De større og mere fagligt krævende opgaver udføres af lokale håndværkere. Mindre opgaver kan i et vist omfang udføres på en såkaldt ”arbejdsuge for aktionærer”. Fra Det franske Slot a/s og Det italienske Slot” har vi særdeles gode erfaringer med netop arbejdsuger.

I købsbudgettet er der afsat kr. 5,8 mio. til ovennævnte. Alle indkøb og ydelser indkøbes eksklusiv moms. Se købsbudgettet her https://mitspanskeslot.dk/kobsbudget/